Syllabus, assessment, general rules. Contexto (space and time).

17 Setembro 2019, 16:00 Bernardo Machado Mota

Syllabus, assessment, general rules.

Assessment: a) 3 essays (500 words each max., due on October 8th, October 22nd and November 29th; weight = 20% of the final grade); b) In-class test (November 8th, = 35% of the final grade); c) Final test (December 17th, = 40% of the final grade); d) teacher's evaluation on performance during classes (=5%of final grade). 

Context: 
1. time (general periods between the traditional date for the fall of Troy and the battle of Actium).
2. The change in the world view from Homer do Strabo.

Programa, avaliação, normas gerais.

Avaliação: a) 3 ensaios (500 palavras cada um no máximo, a entregar a 8 e 22 de Outubro e a 29 de Novembro, 25% da nota final), b) teste de aula (8 de Novembro, = 35% da nota final); c) teste final (17 de Dezembro, = 40% da nota final), d) avaliação do docente sobre o desempenho de aula (=5% da nota final.

Contexto: 
1. Cronologia (períodos entre a data tradicional da queda de Tróia e a batalha do Ácio)
2. A evolução na visão do mundo entre Homero e Estrabão.