Unidade Curricular | Course Unit
Árabe III - Arabic III |
Código da Unidade Curricular | Course ID
82804 |
ECTS | Credits
6 |
Ciclo de Estudos | Level
1.º ciclo |
Semestre | Semester
1º Semestre |
Docente(s) | Instructor(s)
Badr Hassanien |
Língua de ensino | Language of instruction
Português e Inglês (Portuguese and English) |
Programa | Course description
Gramática: o definido e o indefinido em frase, oração e período; estruturas frases composta de substantivo + adjetivo ou anexação, os demonstrativos; os números de 11 a 100; os advérbios de modo formados com tanwiin al-fath; as preposições; o dual dos pronomes e substantivos; o nome de ação (maSdar) e os paradigmas do verbo; o maSdar e a anexação; o pronome interrogativo “limaaDhaa” (porque?) e as partículas usadas na resposta; o tempo futuro, o paradigma do adjetivo superlativo e comparativo; frase nominal com predicado adiantado; o pretérito perfeito dos verbos de dois temas; negação do pretérito perfeito.
Cultura: A língua árabe enquanto língua do Alcorão, o Alcorão considerado principal fonte linguística; os passatempos; expressões correntes; expressões usadas na transmissão de más notícias; os dias da semana;
Prática: conversação, leitura na aula de textos simples, exercícios escritos e orais; audição e visualização de textos e diálogos gravados sobre tópicos da vida quotidiana; tradução de português para árabe; ditado. __________________________________________________________________________________ Grammar: The definite and indefinite articles on a sentence, clause and period, structures of the complex sentence in substantive + adjectives or annexation, the demonstrative; Numbers from 11 to 100; adverbs of manner made with the tanwiin al-fath; prepositions; the dual of pronouns and substantives; the action noun (maSdar) and the paradigms of the verb;the masSdarand the annexation; the interrogative pronoun “limaaDhaa”) (why?) and the particles used on the answer; future tense, the paradigm of the superlative and comparative adjectives; the nominal phrase with the advanced predicade; the past perfect of verbs with two themes; the negative form of the past perfect.
Culture: The Arabic language as the language of the Qur'an, the Qur'an considered the main source language; hobbies; common phrases; the phrases used to tell bad news; the days of the week.
Practice: conversation; reading simple texts in class; written and oral exercises; listening and viewing of recorded texts and dialogues on topics of everyday life; Portuguese-Arabic translation; dictation exercise. |
Avaliação | Grading and Assessment
A avaliação dos alunos baseia-se em 4 elementos: - Dois testes escritos (60%), - Um teste oral no fim do semestre (20%), - Colaboração nas aulas, trabalhos de casa e portfolio (20%)
The student evaluation is based on four elements: - Two written tests (60%) - An oral test at the end of the semester (20%) - Collaboration on classes, homework and portfolio (20%) |
Bibliografia (selection) | Readings (selection)
- Kristen Brustad, Mahmoud Al-Batal and Abbas Al-Tonsi, Al-Kitaab Fii Ta Callum Al-cArabiyya: Part Two, 2rd Edition, (2007). - Mohammad T. Alhawary, Modern Standard Arabic Grammar, Wiley-Blackwell, 2011. - António Dias Farinha, Curso de Árabe, Instituto de Estudos Árabes e Islâmicos, Universidade de Lisboa, Faculdade de Letras, Lisboa, 2001. - Badr Hassanien, " O Particípio Passado em Português e Exame Contrastivo com o Árabe", dissertação de mestrado, FLUL, Lisboa 1997.
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