Sumários

The first person narrative of Christopher Nolan's Oppenheimer

11 Março 2024, 12:30 Cecília Maria Beecher Martins


The first person narrative of Christopher Nolan's Oppenheimer

"Hable con ella" (Pedro Almodóvar, 2002)

7 Março 2024, 09:30 Ana Bela dos Ramos da Conceição Morais


Visualização do filme Hable con ella (Pedro Almodóvar, 2002). 

Algumas pistas para análise visual / escrita. 

Place in cinema and Discussion of oral presentation

6 Março 2024, 12:30 Cecília Maria Beecher Martins


Place in cinema: comparison of desert in Lawrence of Arabia and The Sheltering Sky. 

                         : place as a character in Mira Nair's The Namesake.

Discussion of oral presentation:
Discussion of layout, content and grading system. 
Practice exercise with 2 stills from Into the Wild (Sean Penn, 2007). 
Many students selected their slots. 

Análise do filme "The Fly" (David Cronenberg, 1986).

5 Março 2024, 09:30 Ana Bela dos Ramos da Conceição Morais


Análise do filme The Fly (David Cronenberg, 1986).

Como se representa uma metáfora no ecrã? The Fly como um exemplo de resposta à questão, encontrada por David Cronenberg.

A importância do corpo na cinematografia do realizador canadiano.

O corpo como metáfora de estados mentais e psicológicos.

A construção imaginária do herói em David Cronenberg.

"Gone with the Wind" and "Gaslight"

4 Março 2024, 12:30 Cecília Maria Beecher Martins


Discussion of the developments in cinema:


the introduction of tecnicolour and storyboards in Gone with the Wind (Victor Fleming, 1939) and the claustrophia of Gaslight (1944). Examination of the construction of scenes in each of these - "escape from Altantic" in the former and "the setting of the scene - opening 10 minutes of Gaslight.